مقالات نقد و بررسی کالا ها

  • 19
  • 1562 مرتبه
اجاق گاز رومیزی شیشه ای بهتره یا استیل

اجاق گاز رومیزی شیشه ای بهتره یا استیل

02/01/1401

 امروزه به علت کمبود فضا در اکثر آشپزخانه ها اجاق گازهای رومیزی شیشه ای یا استیل طرفداران زیادی پیدا کرده اند. اجاق گازهای رومیزی جای کمتری اشغال کرده و نمای آشپزخانه را زیبا و مدرن می کنند. این نوع اجاق گاز ها تنوع بالایی برای انتخاب راحت شما فراهم خواهند کرد.

این تنوع شاید برای بعضی افراد کمی مشکل ساز باشد و سوالی ایجاد کند که اجاق گاز صفحه ای شیشه ایی بهتر است یا استیل؟

اجاق گازهای رومیزی شیشه ای و استیل هرکدام ویژگی های خاص خود را دارند که هنگام خرید باید به آن ها توجه کرد. البته بسیاری از شرکت ها امروزه اجاق گاز های مبله رویه شیشه نیز تولید می کنند که سوالی کلی را در ذهن مصرف کنندگان ایجاد کرده که رویه شیشه برای اجاق گاز مناسب تر است یا استیل؟

اجاق گاز شیشه ای

اجاق گازهای رومیزی شیشه ایی دارای نمای تماما شیشه به رنگ مشکی یا کرم می باشند که از شیشه های سکوریت با مقاومت و ضربه پذیری بالایی ساخته شده اند.

اجاق گازهای شیشه ایی برخلاف تصور برخی از افراد بر اثر فشار جسم سنگین دچار شکستگی نمی شوند، این اجاق گازها بسیار مقاوم هستند.جنس شیشه آن ها سکوریت ضد ضربه و مقاوم به حرارت است. از نظر دکوراسیون گاز رومیزی شیشه ایی جز بی‌نظیر ترین و مدرن ترین اجزای طراحی آشپزخانه محسوب می‌شوند که استقبال خیلی زیادی از آن شده است. اما سطوح شیشه ای این اجاق گاز ها مستعد ایجاد خش خوردگی هستند به همین دلیل باید از کشیدن ظروف بر روی اجاق گاز جلوگیری شود. همچنین به دلیل نمای براق این اجاق ها حتما بعد از استفاده باید بلافاصله تمیز شود تا رسوبات و لکه ها روی آن ها ماندگار نشود. از طرف دیگر به طور کلی در شیشه های سکوریت لبه های تیز و سیقل نخورده در برار ضربه آسیب پذیری بیشتری دارند پس حتما اجاق صفحه ای انتخاب کنید که گوشه ها و لبه شیشه ی آن پرداخت و گرد شده باشد.

اجاق گاز رویه استیل

گاز رومیزی استیل یا اجاق گاز های رویه استیل همانطور که حتما دیده اید از ورق استیل ضد زنگ ساخته شده که بسیار محکم، مقاوم و زیبا است. این ورق های استیل در مقایسه با سایر ورق های فلزی رنگ شده در برابر ضرب خوردگی، زنگ زدگی و پریدگی رنگ بسیار مقاوم هستند.

از مهمترین ویژگی های اجاق گازهای استیل میتوان به دیر لک شدن آن ها اشاره کرد. اما اجاق گاز صفحه ای استیل اگر کثیف شود نسبت به اجاق گاز شیشه ای سخت تر تمیز می شود.چدنی که روی گاز شیشه‌ای قرار می‌گیرد جمع‌ و‌ جور تر از گازهای استیل است. اجاق های صفحه ای رویه استیل از دوام و ماندگاری بالاتری نسبت به شیشه ایی برخوردار است و معمولا به خانواده های پرجمعیت توصیه می شود. از طرف دیگر معمولا شبکه های

معمولا به دلیل سابقه ای که ایرانی ها در استفاده از اجاق گاز های فردار و طرح فر دارند اجاق گازهای استیل در بین آن ها طرفداران بیشتری دارد. همچنین عمر و ماندگاری این اجاق گازها بیشتر است.

 

نتیجه گیری

گاز رومیزی شیشه‌ای خیلی زودتر از گاز رومیزی استیل کثیف می‌شود و نیاز به تمیز کاری بیشتری دارد اما اجاق گاز استیل اگر کثیف شود تمیزکاری آن سخت‌تر است و زمان و انرژی بیشتری برای آن نیاز است اما لزومی به تمیزکردن مداوم ندارد.

مهمترین نکته همیشه در انتخاب اقلام لوازم خانگی طراحی منزل و آشپزخانه شماست. پس با توجه به کابینت ها، هود و سایر اجزای آشپزخانه خود تصمیم بگیرید و یکی از اجاق های صفحه ای استیل یا شیشه ای را انتخاب کنید.

همان طور که اشاره شد معمولا شبکه های چدنی که روی گاز شیشه‌ای قرار می‌گیرد کوچک تر از گازهای استیل است، به همین ترتیب اگر از قابلمه های سایز بزرگ زیاد استفاده می کنید، برای امنیت بیشتر در آشپزی اجاق های با شبکه های چدنی بزرگ و پخش تر برای شما مناسب تر است.

نکته پایانی این است که انتخاب برند با کیفیت و مطمئن شما را از وجود آلیاژ و قطعات با کیفیت در اجاق گاز خود مطمئن خواهد کرد.

نظرات

قوانین ارسال نظر

  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
  • با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند بنابراین توصيه مي‌شود از مثبت و منفی استفاده کنید.
0
ثبت سفارش
تعداد
عنوان