مقالات نقد و بررسی کالا ها

  • 18
  • 1012 مرتبه
علت جرقه نزدن فندک اجاق گاز رومیزی و مبله

علت جرقه نزدن فندک اجاق گاز رومیزی و مبله

01/23/1401

یکی از مشکلات مهم در اجاق گازهای رومیزی و مبله جرقه نزدن فندک اجاق گاز است. امروزه اکثر اجاق گاز ها یا دارای فندک اتوماتیک هستند که با فشردن هر کدام از ولوم ها شروع به جرقه زدن می کنند یا دارای کلید فندک مجزا هستند و باید جداگانه فشرده شود. جرقه نزدن فندک اجاق گاز می تواند دلایل متفاوتی داشته باشد که به دو دسته عمده تقسیم می شوند. اول اشکالات فنی. دوم اشکالات فیزیکی و دستور العملی که به راحتی قابل حل شدن هستند. ما در این جا به چند مورد از مواردی که ممکن است باعث روشن نشدن اجاق گاز شما شود اشاره می کنیم:

مرطوب بودن مشعل ها

یکی از دلایل جرقه نزدن اجاق گاز مرطوب بودن سر شعله ها می باشد به این ترتیب از مرطوب نبودن مشعل ها اطمینان پیدا کنید و اگر آبی روی سطح گاز جمع شده آن را کامل خشک کنید تا مشکل حل شود.

گرفتگی با مواد غذایی و چربی

یکی دیگر از دلایل روشن نشدن اجاق گاز مسدود بودن مشعل ها یا فندک می باشد. مسدود بودن مشعل ها بدلیل باقی ماندن چربی یا باقی مانده غذاها بر روی منافذ سرشعله ها، باعث گرفتگی و مسدود شدن مسیر گاز رسانی می شود. همچنین ممکن است الکترود فندک جرقه زن با مواد چرب پوشیده شده باشد. برای برطرف کردن باقی مانده مواد غذایی و چربی میتوان از شوینده های مناسب سطوح اجاق گاز استفاده کرده و موانع را برطرف نمود.

فعال بودن قفل کودک

فعال بودن قفل کودک می تواند دلیل دیگر جرقه نزدن باشد. در سال های اخیر اجاق گازهای رومیزی و مبله که دارای قفل کودک می باشند به بازار عرضه شده است. معمولا وقتی قفل کودک اجاق گاز فعال باشد برروی صفحه نمایش آن کلمه ی LOCKEDیا آیکون قفل نمایش داده می شود که در این حالت فندک اجاق گاز نیز عمل نخواهد کرد.

نوسانات برق

یکی از دلایل فنی فندک نزدن اجاق گاز سوختن فندک به علت نوسانات برق می باشد. نوسانات برق تاثیر مخرب زیادی روی لوازم برقی منزل شما خواهد داشت و باعث می شود عمر مفید قطعات الکترونیکی لوازم خانگی از جمله فندک اجاق گاز کاهش یابد. در خرابی به علت نواسانات برق اگر فندک توسط تعمیرکاران تعمیر نشود باید کل سیستم آن تعویض گردد. ضمن این که تداوم این نوسانات قطعات جدید را نیز خراب خواهد کرد.

نگه داشتن بیش از حد فندک غیر اتوماتیک

نگه داشتن بیش از اندازه فندک غیراتوماتیک عادتی است که ممکن است برخی افراد هنگام روشن کردن اجاق گاز داشته باشند. این رفتار طول عمر دستگاه شما را کاهش می دهد. به مرور زمان با استفاده بیش از حد از فندک یا به طور کلی این دستگاه از کار می افتد یا فندک بعضی از شعله ها مشکل پیدا می کند و باید تعمیر شده یا تعویض گردد.

فاصله گرفتن الکترود از سر شعله

اگر در اجاق گازها الکترودها سرجای خودشان نباشند یعنی الکترودهای جرقه زن از شعله فاصله زیادی داشته باشد فندک به درستی عمل نمی کند و یا خیلی باید فندک را نگه داشت تا شعله روشن شود که این عمل به خودی خود برای فندک اجاق گازها مشکل ایجاد خواهد کرد. برای نزدیک کردن فندک به سرشعله باید به آرامی الکترودها را به شعله ها نزدیک یا اصلاح فیزیکی در بدنه سرشعله و اجاق ایجاد کرد.

نظرات

قوانین ارسال نظر

  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
  • با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند بنابراین توصيه مي‌شود از مثبت و منفی استفاده کنید.
0
ثبت سفارش
تعداد
عنوان