مقالات نقد و بررسی کالا ها

  • 11
  • 5730 مرتبه
یخچال فریزر چه برندی بخرم؟ الکترواستیل یا هیمالیا؟

یخچال فریزر چه برندی بخرم؟ الکترواستیل یا هیمالیا؟

03/26/1399

شرکت های الکترواستیل و هیمالیا دو شرکت مطرح در حوزه تولید یخچال و فریزرهای خانگی هستند. این شرکت ها بخش اعظمی از سهم بازار در ایران را از آن خود کرده اند. محصولات این دو شرکت به لحاظ  تنوع مدل پاسخگوی غالب نیاز های رایج در این حوزه می باشند.
از دید کارشناسان حوزه لوازم خانگی همواره توجه به نیاز خانواده برای استفاده از یخچال و فریزر بر توجه صرف به سطح قیمت و امکانات یخچال اولویت دارد. اگر به این نکته در خرید اقلام پر مصرف لوازم خانگی توجه داشته باشیم از بسیاری از هزینه های غیر ضروری جلوگیری خواهیم کرد. البته با توجه تغییر شدید قیمت ها در دو سال اخیر نیز این نکته اهمیت ویژه ای پیدا کرده است. شرکت های الکترواستیل و هیمالیا نیز با عرضه یخچال و فریزرهایی با اندازه پنج فوت تا 30 فوت سعی در پوشش تنوع نیاز های جاری در بازار داشته اند.

یخچال فریزر الکترواستیل

شرکت الکترواستیل با بیش از 45 سال سابقه فعالیت در حوزه تولید صنایع برودتی اکنون از رهبران بازار ایران در این حوزه است. محصولات خانگی الکترواستیل اکنون در بیش از 15 مدل شامل مدل های یخچال تک، فریزر تک، دو درب (کمبی) فریزر بالا ، دو درب (کمبی) فریزر پایین، یخچال و فریزر های دوقلو، ساید بای ساید و فرنچ (درب فرانسوی) عرضه می شود.
محصولات الکترواستیل در در دو رنگ سفید طرح چرمی و نقره ای یا تیتانیوم عرضه می شوند که البته محصولات طرح چرم از این جهت که مقاومت بیشتری در برابر خش افتادگی دارند نسبت به  ورق های ساده طرفداران بیشتری پیدا کرده اند.
در جدول زیر نگاهی اجمالی به مشخصات محصولات خانگی الکترواستیل انداخته ایم.

یخچال و فریزر های الکترواستیل

 

مدل

مدل قدیم

سطح مصرف انرژی

گنجایش یخچال (لیتر)

گنجایش فریزر (لیتر)

تعداد طبقات فریزر

یخساز اتوماتیک

هوم بار

 آبسردکن

 نمایشگر

یخچال تک

Compact

7

A++

 80

-

1

-

-

-

-

Aqua

12 A 234 - 1 - - - -

فریزر تک

Compact

7

A++

-

60

3

-

-

-

-

Store

10

A

-

99

5

-

-

-

-

Deep صندوقی

- A - 250 1 - - - -

فریزربالا

(کمبی)

Smile

11

A+

90

38

2

-

-

-

-

Cara

14

A++

234

76

2

-

-

-

-

Wide

32

A

386

154

3

-

-

Roomy

- A 386 154 3 - -

فریزر پایین

(کمبی)

 (توقف تولید) Economy

25

A+

221

138

4

-

-

-

Harmoony

20

A+

200

 90

3

-

-

Classic

22 A+ 225 138 4 - - -

Star

27

A

229

123

5

-

-

Fresh

34

A+

306

182

5

-

-

Style

35

A+

311

149

4

-

-

Ultima

35

A+

310

154

4

-

دوقلو

Prime

24

 A , A+

385

317

10

-

-

Unique

23

 A , A+

385

260

10

Convert

-  A , A+ 385 260 10 -

ساید با ساید

Royal

51

A

370

155

7

Grand

- A+ 370 155 7 - -

فرنچ

Carina

36

A

315

100

2

-

-

 

یخچال فریزر های هیمالیا

شرکت پرتو سرد توان هیمالیا نیز با بیش از 40 سال سابقه فعالیت در حوزه صنایع برودتی خانگی اکنون در نزدیکی شهر تهران در مساحتی بالغ بر 50 هزار متر مربع اقدام به تولید انواع یخچال های خانگی می نماید. عمده محصولات این شرکت در دسته یخچال و فریزر های کمبی و دوقلو می باشد. شرکت هیمالیا نیز در تولید محصولات خود از دو نوع ورق سفید چرمی و ورق های نقره ای یا تیتانیوم بهره می برد.
در جدول زیر نیز نگاهی اجمالی به محصولات خانگی شرکت هیمالیا انداخته ایم:

 

 

مدل

سطح مصرف انرژی

گنجایش یخچال (لیتر)

گنجایش فریزر (لیتر)

تعداد طبقات فریزر 

یخساز اتوماتیک

هوم بار

آبسردکن 

نمایشگر

فریزر بالا (کمبی)

تی ام اف 850

A 400 137 2 - -

فریزر پایین (کمبی)

530Home Bar

-

275

135

4

-

-

5 Mode آب سردکن

5 Mode هوم بار

5 Mode آبسرد اتومات

A 275 135 4 -

 

 

 

Different آبسردکن

Different هوم بار

A 275 135 4 -

 

 

 (توقف تولید) Onyx

-

275

135

4

-

-

Omega Plus هوم بار B

350

195 3 -

Omega plus آبسردکن

B

365

130

3

-

دوقلو

Romano Plus

A

440

337

8

-

Ice Pool

A 402 295 6 -

Alpha

B 440 337 7

Delta

B

402

230

7

Panorama Plus

B

402

255

7

ساید بای ساید

Tesla

A+ 340 150 6 -

 

همان طور که در جدول اول مشاهده می کنید، عمده تنوع محصولات الکترواستیل در رده یخچال و فریزر های کمبی، مخصوصا مدل های فریزر پایین است. از طرف دیگر شرکت هیمالیا هم اکنون تنوع مدل محدود تری نسبت به شرکت الکترواستیل دارد و این گونه به نظر می رسد که تمرکز خود را بر روی طراحی و امکانات محصولات خود قرار داده است.

مقایسه انواع یخچال فریزر های کمبی

پیشنهاد رصدکالا به شما این است اگر به دنبال تفکیک بیشتر در فضای فریزر هستید به دنبال مدل های فریزر پایین بروید، چرا که محفظه فریزر در این مدل ها با کشو از هم جدا شده است. از طرف دیگر در یخچال و فریزر های، فریزر پایین با توجه به نزدیک تر بودن فضای یخچال با افق دید انسان در حالت ایستاده، سهولت بیشتری در دسترسی به مواد غذایی برای افراد وجود خواهد داشت، ضمن این که همواره تعداد دفعات مراجعه به یخچال بیشتر از فریزر می باشد. همان طور که در جداول مشاهده کردید هر دو شرکت الکترواستیل و هیمالیا دارای تنوع مدل در یخچال و فریزر های کمبی فریزر پایین هستند. عمده تفاوت فیزیکی یخچال و فریزر ها در این دسته در ارتفاع و عرض یخچال می باشد. 
البته اگر از آن دسته آدم ها هستید که دوست دارید تمام فضاها را پر کنید و مرتب بودن آن خیلی برایتان مهم نیست احتمالا مدل های فریزر بالا برای شما مناسب تر است چرا که در این یخچال و فریزر ها فضای کلی در دسترس شما بیشتر است. شرکت هیمالیا فاقد مدل عریض فریزر بالا است ولی الکترواستیل مدل Wide را در این زمینه عرضه کرده است.
گروه محصولات کمبی الکترواستیل و هیمالیا بسته به گنجایش یخچال و فریزر برای خانواده های 2 تا 5 نفره مناسب است.

یخچال فریزر دوقلو

این نکته مهم که شما چقدر تمایل به ذخیره مواد غذایی در فریزر دارید، نقش تعیین کننده ای در انتخاب یخچال و فریزر خواهد داشت. این نکته از این جنبه حائز اهمیت است که چنانچه شما دوست دارید مقدار زیادی مواد غذایی در فریزر برای روز مبادا ذخیره کنید، باید به فکر خرید یخچال و فریزر های دوقلو بیفتید. بدیهی است در سایر یخچال و فریزر ها حجم فریزر نهایتا اندکی از نصف گنجایش یخچال بزرگتر است و نمی توان برای چند ماه مواد غذایی در آن ها ذخیره کرد. البته تعداد نفرات خانواده و مقدار مصرف نیز عوامل کلیدی هستند. از دیگر مزایای یخچال و فریزر های دوقلو این است که شما با دو دستگاه مجزا از هم طرف هستید. یعنی اگر مشکلی برای کمپرسور، برد الکترونیکی و یا سایر بخش های یکی پیش بیاید شما همچنان می توانید از دیگری استفاده کنید.

الکترواستیل یا هیمالیا

هر دو شرکت های الکترواستیل و هیمالیا سعی کرده اند با اضافه کردن امکانات جدید به یخچال و فریزر های دوقلو جذابیت این دسته را نزد مشتریان خود افزایش دهند. به این ترتیب مدل های جدید این دو شرکت دارای امکاناتی نظیر یخساز اتوماتیک رو درب برای ذخیره فضای فریزر و میز بار جهت سهولت در دسترسی به یخچال، می باشند.
علاوه بر اندازه یخچال و فریزر آنچه نقش به سزایی در افزایش قیمت یخچال و فریزر ها دارد، امکاناتی نظیر یخساز و آبسردکن اتوماتیک، میز بار و ... است. یخچال و فریزر های ساید بای ساید همواره پرچم داران تکنولوژی در این حوزه بوده اند. اگر چه امروزه امکانات یخچال های ساید بای ساید روی سایر  مدل های دوقلو و یا حتی کمبی نیز قرار گرفته است. شرکت هیمالیا هنوز مدل ساید بای ساید برای محصولات خود ارائه نکرده ولی شرکت الکترواستیل مدل Royal را به مشتریان خود ارائه کرده است.


 

یخساز و آبریز

درخرید یخچال و فریزر همواره باید توجه داشته باشید امروزه گزینه آبسردکن ساده یا مخزنی در اکثر یخچال ها وجود دارد. یخساز دستی نیز همین طور است ولی یخساز و آبسردکنی که متصل به آب شهری بوده و خودش یخ آماده برای شما فراهم کند یا نیازی به پر کردن مخزن آب نداشته باشد گزینه ای است که اختلاف قابل توجهی در قیمت یخچال فریزر برای شما ایجاد خواهد کرد. البته در مدل Ultima الکترواستیل و همچنین مدل های تی ام اف 850، Omega plus ،Ice pool، رمانو و تسلا شرکت هیمالیا یخساز اتوماتیک در داخل فریزر قرار دارد و و جایی برای خروج یخ روی درب فریزر وجود ندارد.

صدای کمپرسور

یکی از چالش های پیش روی هر دو شرکت در سال های گذشته مسئله صدای کمپرسور یخچال و فریزر ها بوده است که منجر به نارضایتی جمعی از مشتریان گردیده. این چالش بیشتر متوجه شرکت الکترواستیل بوده که همچنان اثرات منفی آن روی ذهن مشتریان این شرکت باقیست به همین دلیل شرکت الکترواستیل در محصولات جدید خود سعی در جبران این مشکل بر آمده و محصولاتی با صدای کم (38 دسی بل) ارائه کرده است.

نظرات

قوانین ارسال نظر

  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
  • با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند بنابراین توصيه مي‌شود از مثبت و منفی استفاده کنید.
0
ثبت سفارش
تعداد
عنوان