آخرین اخبار تکنولوژی و فناوری

  • 12
  • 1611 مرتبه
آشپزی سالم با استفاده از فناوری بخارپز

آشپزی سالم با استفاده از فناوری بخارپز

04/03/1399

فر های بخارپز

فر های بخارپز یک جواب عالی برای تقاضای مصرف کنندگان نسبت به تغذیه سالم، بدون فدا کردن طعم هستند. توصیه این محصولات به بهترین وجه ممکن نه تنها به معنای برجسته سازی ویژگی های تکنولوژیکی آنها است بلکه برای نشان دادن مزایای آنها در زندگی روزمره است.
مصرف کنندگان به طور فزاینده ای مراقب طبخ غذا به روش سالم هستند. این امر فر های بخارپز را محصولی عالی برای برآورده کردن درخواست های آنها برای سلامتی می گرداند و البته امروزه این تکنیک ها در دسترس همگان است ، نه فقط سرآشپزها. امروزه تولید کنندگان مدل هایی عرضه کرده اند که نه تنها قادر به پخت صد درصد با بخار هستند، بلکه قادر به ترکیب گرما و بخار و در پیشرفته ترین لوازم حتی ترکیب فن ، بخار و مایکروویو هستند. به طور کلی ، شرح دادن فواید بخار در پخت و پز برای مصرف کنندگان حائز اهمیت است. شما می توانید مواد غذایی را سرو کنید که خصوصیات مفید آن ها حفظ شده است و آشپزی بدون استفاده زیاد از چاشنی ها داشته باشید.
این توضیح برای مشتریان بالقوه ضروری است که استفاده از بخار در پخت و پز باعث می شود بسیاری از دستور العمل های غذایی را با نتایج بسیار عالی تهیه کنید، زیرا مواد غذایی آبدار و مزه دار هستند و خشک نمی شوند. این نیز حائز اهمیت است که بسیاری از مدل های فر عملکرد پخت تحت خلا (Sous Vide) را برای پخت و پز در شرایط خلاء دارند. این تکنیک یک روش مشتق حرفه ای است که در آن از کیسه های مخصوص حاوی مواد غذایی استفاده می کنند که با بخار پخته می شوند. در این روش با استفاده از درجه حرارت پایین ، فیبر موجود در مواد غذایی  تجزیه نمی شود و رایحه و مواد مغذی آن از بین نمی رود. علاوه بر این ، قرار دادن مواد غذایی در شرایط خلاء باعث کاهش فعالیت فاسد کننده باکتری ها می شوند ، به طوری که عمر مواد غذایی طولانی تر می شوند. تمام این خصوصیات تکنیک تحت خلاء (sous vide) را برای مصرف کننده ای که زمان کمی برای پخت دارد اما دوست دارد غذای خوب بخورد، ایده آل می سازد. یک توصیه مناسب این است که آخر هفته ها غذاهای خانگی را در کیسه های خلاء برای هفته آتی بپزید و بخشی از آن را منجمد کرده و مجددا موقع نیاز مورد استفاده قرار دهید. به این ترتیب کیفیت غذا ، طعم و راحتی آن برای شما مشهود خواهد بود.


فن آوری های پیشرفته برای نتایج دقیق و بدون مشکل

تحول تکنولوژیکی حاصل از این نوع فر ها به معنای پیچیدگی بیشتر برای کاربر نیست. اطمینان بخشی به کاربر نهایی از این جهت ضروری است که رابط های بصری ، برنامه های خودکار و دستور العمل های از پیش تعیین شده، طبخ غذا با این محصولات را آسان می کند. فر قادر است با عملکردهای متعدد و سطوح مختلف بخار پخت و پز انجام دهد. پس اطمینان داشته باشید که مقادیر دقیق بخار به داخل محفظه فر به منظور طبخ انواع مختلف مواد غذایی به شکل مطلوب وارد می شود. همچنین دستگاه هایی طراحی شده اند با کارکردهای مخصوص از جمله آرام پز، بازیابی غذاهای از قبل پخته شده و یا یخ زدایی.
علاوه بر این ، مدل های متعددی عملکرد گرمایش سریع نیز دارند. برای تسهیل بیشتر پخت گوشت، محصولاتی مجهز به دماسنج برای اندازه گیری درجه حرارت مغز غذا هستند. یک فناوری پیشرفته دیگر که باید مورد توجه قرار گیرد، ارتباط از راه دور با دستگاه است که در بعضی از مدل ها وجود دارد. این نوآوری به کاربر امکان می دهد از راه دور با ریموت، در بعضی موارد حتی با صدا، فر را مدیریت  و کنترل کند. بحث نظافت نیز شایسته توجه ویژه ای است. دستگاه های مختلفی از قدرت بخار برای تمیز کردن و پاک نگه داشتن دستگاه بهره می برند، ضمن این که برنامه های خودکار برای تخلیه و جرم گیری آنها تنظیم شده است. نهایتا ، برای ارائه یک مشاوره کامل، فروشنده می تواند به مشتری توضیح دهد که امکان ایجاد یک سیستم آشپزی واقعی که ترکیبی از چیلر هوا و ماشین ایجاد خلاء با فر بخارپز (یا بخار ترکیبی) وجود دارد.

 

سرآشپز Maurizio Marrocco عضو آکادمی آشپزی الکترولوکس

نظرات

قوانین ارسال نظر

  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
  • با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند بنابراین توصيه مي‌شود از مثبت و منفی استفاده کنید.
0
ثبت سفارش
تعداد
عنوان